tag:blogger.com,1999:blog-3310461963208398285.post7071030661778669596..comments2023-12-20T11:53:08.546+02:00Comments on Tolkku: Kuinka ei tehdä kaupunkiaTeemuhttp://www.blogger.com/profile/03662745181402427550noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3310461963208398285.post-18935397971523666862012-05-06T19:14:15.717+03:002012-05-06T19:14:15.717+03:00Tässä vielä yksi näkökulma kaupungin rakentamisen ...Tässä vielä yksi näkökulma kaupungin rakentamisen kieltäviin ohjeisiin: Ongelma ei ole huonojen ohjeiden olemassaolo. Ongelma on niiden noudattaminen. Ja se ei todellakaan ole mikään luonnolaki että suunnitteluohjeita noudatettaisiin; ainakaan <a href="http://alk.tiehallinto.fi/thohje/kevliisu.pdf" rel="nofollow">Kevyen liikenteen suunnittelu</a>a ei ole tapana noudattaa.Olli Pottonennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3310461963208398285.post-32898483836464146332012-04-26T00:51:50.319+03:002012-04-26T00:51:50.319+03:00Kuntsa, olen törmännyt vähän samaan juttuun, ajatu...Kuntsa, olen törmännyt vähän samaan juttuun, ajatus on että kaupoilla pitäisi olla lastauslaiturit. Mikäs siinä, mutta kun nuo on aika isoja rakenteita ja noiden mahduttaminen tiiviiseen kaupunkiin ei oikein luonnistu. Esimerkiksi tämä lastaslaituri on aivan Myyrmäen aseman vieressä minkä pitäisi olla yksi pääkaupungin aluekeskuksista, http://g.co/maps/v4mez<br /><br />Helsigin keskustassa asia on yritetty hoitaa viemällä jakeluliikenne maan alle Keskustan huoltotunnellin. Mutta kun se tietenkin maksaa niin kaikki kiinteistöt eivät halua liittyä.<br /><br />Tämä tietenkin pitäisi hoitaa niin että on erilliset huoltopaikat ihan kadun varressa. Mutta niitä pitäisi sitten taas valvoa, mitä tässä kaupungissa ei tehdä. Politiisesti ongelma on vähän se että kun kauppakamariklusteri ei tajua että vapaa pysäköinti on nimenomaan kaupan etujen vastaista, blogasin joskus http://tolkku.blogspot.com/2010/08/ilmaisen-pysakoinnin-maksaa.htmlTeemuhttps://www.blogger.com/profile/03662745181402427550noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3310461963208398285.post-75894889152335769032012-04-25T21:34:58.616+03:002012-04-25T21:34:58.616+03:00Tänään törmäsin yhteen esteeseen rakentaa kaupunki...Tänään törmäsin yhteen esteeseen rakentaa kaupunkia. Uusien kivijalkakauppojen tavaratoimituksia ei voi enää nykyisin tehdä jalkakäytävän yli. <br /><br />Herttoniemenrannassa on kivijalassa pieni K-kauppa, johon tavarantoimittajien kuorma-autot pysähtyvät linja-auto-pysäkin jatkeena olevalle pysäköintikielto-alueelle, josta sitten repsikka ja kuski raijaa tavarat lavalla jalkakäytävän yli kaupan varastoon. 1990-luvun lopulla rakennetussa talossa on autohalli ja korttelipiha on sen päällä. Nykykäytännön mukaan autohallista olisi pitänyt tehdä kuorma-autoille sopiva, niin että ne voisivat purkaa lastinsa kauppaan piilossa katseilta. Tai sitten kauppa voisi olla jossain kilometrin päässä metroaseman tuntumassa.Kuntsanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3310461963208398285.post-70774358500722092962012-04-25T21:34:48.327+03:002012-04-25T21:34:48.327+03:00Tänään törmäsin yhteen esteeseen rakentaa kaupunki...Tänään törmäsin yhteen esteeseen rakentaa kaupunkia. Uusien kivijalkakauppojen tavaratoimituksia ei voi enää nykyisin tehdä jalkakäytävän yli. <br /><br />Herttoniemenrannassa on kivijalassa pieni K-kauppa, johon tavarantoimittajien kuorma-autot pysähtyvät linja-auto-pysäkin jatkeena olevalle pysäköintikielto-alueelle, josta sitten repsikka ja kuski raijaa tavarat lavalla jalkakäytävän yli kaupan varastoon. 1990-luvun lopulla rakennetussa talossa on autohalli ja korttelipiha on sen päällä. Nykykäytännön mukaan autohallista olisi pitänyt tehdä kuorma-autoille sopiva, niin että ne voisivat purkaa lastinsa kauppaan piilossa katseilta. Tai sitten kauppa voisi olla jossain kilometrin päässä metroaseman tuntumassa.Kuntsanoreply@blogger.com