torstai 16. helmikuuta 2012

Design-pääkaupunki luovana

Kaupunkisuunnitteluvirasto toteaa vastauksessaan Elina Moision ja 20 muun edustajamme aloitteeseen, jonka asiasisältö on että kaupunki voisi pakottaa taloyhtiöt rakentamaan vähän vähemmän paikkoja kun ne tulevat niin turkasen kalliiksi:
Tulevaisuudessa on tarkoituksenmukaista erottaa pysäköinnin kustannukset asumisen kustannuksista. Kun pysäköinnistä aiheutuvat kustannukset kohdistuvat pysäköijien maksettavaksi, on ilmeistä, että halukkuus ja tarve pysäköintiin ja siten autopaikkatarve vähenee verrattuna tilanteeseen, jossa pysäköinnin kustannukset kohdistuvat ainakin osin muiden maksettavaksi.

No hyvä, mutta milloin? No...
Tulevaisuudessa on tärkeää luoda malli, jolla autopaikkojen investointi- ja käyttökustannukset saadaan kohdistettua niiden käyttäjille.

Jos luon tähän sellaisen innovaation kuin postitse saapuva lasku, niin paljonko saan konsulttipalkkiota? Asiasta kuitenkin tehdään kokonainen "liikennejärjestelmätason selvitys".

Piruilu sikseen, edistystä. Sitä on vaan vaikea ymmärtää miksi yksinkertaisista asioista tehdään monimutkaisia, kun niitä monimutkaisia asioita on muutenkin ihan tarpeeksi.

Ei kommentteja: