Tulevaisuudessa on tarkoituksenmukaista erottaa pysäköinnin kustannukset asumisen kustannuksista. Kun pysäköinnistä aiheutuvat kustannukset kohdistuvat pysäköijien maksettavaksi, on ilmeistä, että halukkuus ja tarve pysäköintiin ja siten autopaikkatarve vähenee verrattuna tilanteeseen, jossa pysäköinnin kustannukset kohdistuvat ainakin osin muiden maksettavaksi.
No hyvä, mutta milloin? No...
Tulevaisuudessa on tärkeää luoda malli, jolla autopaikkojen investointi- ja käyttökustannukset saadaan kohdistettua niiden käyttäjille.
Jos luon tähän sellaisen innovaation kuin postitse saapuva lasku, niin paljonko saan konsulttipalkkiota? Asiasta kuitenkin tehdään kokonainen "liikennejärjestelmätason selvitys".
Piruilu sikseen, edistystä. Sitä on vaan vaikea ymmärtää miksi yksinkertaisista asioista tehdään monimutkaisia, kun niitä monimutkaisia asioita on muutenkin ihan tarpeeksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti