Tiedustelut hakemuksen käsittelyajasta ruuhkauttavat Kelan puhelinpalvelua. Sairauspäiväraha- ja työttömyysturvahakemusten käsittely kestää nyt tavallista kauemmin.
Tämän on jokunen suivaantunut tulkinnut niin että KELAlla kestää hakemusten käsittelyssä, koska ihmiset soittavat että mikä siinä kestää, jonka takia siinä kestää kauemmin... Kun niille samoille ymmärrettävästi suivaantuneille sairaille ihmiselle, jotka on odottanut esimerkiksi pari kuukautta sairaspäivärahaa, kuitenkin kerrotaan siellä puhelinpalvelussa että hakemuksen käsittelijälle ei voi soittaa, sähkö- tai pullopostittaa, niin tämä herättää ymmärrettävää raivoa. Tästä on pienet persut tehty.
Se mitä KELA ilmeisesti tarkoittaa on että heidän puhelinpalveluunsa, joka ei voi tehdä mitään, ei ehkä juuri nyt kannatta soittaa jos ei ole ihan pakko.
Minusta KELA voisi laittaa tämmöisen tiedotteen:
Lainsäätäjä on katsonut viisaksi myöntää hakemanne noin 400 - 500 euron kuukausiavustuksen noin 25 perus- ja 250 harkinnanvaraisen avustuksen kautta. Tai jotain sinnepäin, emme oikein pysy itsekään laskuissa. Sen arpominen mihinkä noista lokeroista mahdatte kuulua kestää. Voisimme tietenkin vaan maksaa sen 400 - 500 euroa jonka saatte kuitenkin parin kuukauden säätämisen jälkeen, esimerkiksi nimikkeellä perustulo, mutta kun se ei käy. Jatkotiedustelut aiheesta voi ohjata esimerkiksi eduskuntaan, kokoomuksen puoluetoimistolle, SAK:n, tai veronmaksajien keskusliittoon. Me ollaan täällä vaan töissä.
5 kommenttia:
Pitää nyt kehua kun edellisessä haukuin niin. Hyvä!
Päädyin blogiisi Soininvaaran sivuston kautta ja luin samantien kaikki postaukset. Voisit mainostaa blogiasi laajemminkin, koska kirjoitat asiaa.
Kiitoksia. En ole kauheasti mainostanut. Tolkulla on valikoitunut lukijakunta. :)
Tää on muuten hyvä perustulosta, http://vesirajassa.blogspot.com/2012/02/perustulo.html
Eiköhän jatkotiedustelut olisi syytä lähettää kokoomuksen sijasta demareiden tai vasureiden puoluetoimistoon. Nehän tän "heikkojen" auttamisbyrokratian ovat rakentaneet.
Lähetä kommentti